Overbodig visueel spektakel in The Cell

De uit India afkomstige regisseur Tarsem Singh heeft vooral videoclips en commercials geregisseerd. Heel veel commercials. Singh heeft onder meer op zijn cv staan: Coca Cola, Nike, Volkswagen, Absolut Vodka, NFL, Orange, Pepsi, MTV, en Audi. Niet de minste bedrijven, kun je wel zeggen, wat betekent dat hij het in de reclamewereld wel gezien heeft. En dan wil je iets anders. Logisch. En dus ging Tarsem Singh een speelfilm maken. Klinkt ook al logisch, het is allebei met een camera dus dat moet appeltje eitje worden. Het resultaat van Singh's overstap is The Cell (2001).

Hoewel ik The Cell zeker niet als mislukt wil betitelen, zie je direct uit welke wereld de regisseur afkomstig is. The Cell heeft dezelfde stijl als een commercial of videoclip, waarbij de kijker vaak met beelden in korte tijd moet worden overdonderd. De special effects in The Cell zijn een personage an sich en het is een genot om naar te kijken. Maar dat is het ook wel. Singh heeft het shock-effect dat een commercial of videoclip moet hebben, niet weten te vertalen naar een lange speelfilm. Of ja, hij heeft het wel weten te vertalen, maar je kunt je niet anderhalf uur lang overdonderen, dat is gewoon te veel. The Cell speelt zich grotendeels af in de mind van een serie-moordenaar. Door een nieuw ontwikkelde techniek is het namelijk mogelijk om met een persoon te communiceren in zijn gedachten. Op die manier moet Catherine Deane (Jennifer Lopez) uitzoeken waar zijn laatste slachtoffer zich bevindt.

The Cell komt om 22:00 op Tien. 

Lees ook:Jennifer Lopez wordt spychisch in The Cell.
Lees ook:Beatlemania op zijn hoogtepunt in A Hard Day’s Night
Lees ook:De slechtste motoren ooit in Torque.
Lees ook:FedEx-reclamefolder Castaway.
Lees ook:Bronson wenst ons maar weer eens dood.

Eén reactie op “Overbodig visueel spektakel in The Cell

  1. Joost

    Echt een toppertje! Je wordt volledig overdonderd door de beelden vanuit defreaky mind van de moordenaar. Niet voor mensen met een zwakke maag!

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.