Categorie: "Thriller"

Denise Richards gooit laptop paparazzo op een bejaarde.

Denise Richards gaat duidelijk iets teveel om met mevrouw Anderson. Vorige week kregen de twee een rechtszaak aan hun broek van twee papparazifotografen. Zij claimen dat Richards een van hun laptops had gepakt om die vervolgens over de rand van een hotelbalkon heen te jakkeren. Dit allemaal omdat te twee diva's zich irriteerden aan de fotografen tijdens de premiere van hun nieuwe film, Blonde and Blonder. Maar het vervelende van de hele situatie was dat de computer op twee bejaarden, respectievelijke 81en 90 jaar oud, terechtkwam. Daarnaast zouden ze de paparazzi ook nog eens onheus hebben bejegend. Pamela Anderson in een rationele verklaring: "Can’t believe set is surrounded by loser paparazzi — not Canadian — all American and European. Leave us alone!!! They are being super idiots!!! Yelling rude stuff. They need to really go home! What is the big deal? All these big hairy men attacking us girls. A-holes!!!" Goed, Richards is vanavond te zien in Valentine, want uiteindelijk draait het toch allemaal om het acteren (?!).

Runaway Jury is de zoveelste John Grisham.

Eens in de zoveel tijd komt er een film van John Grisham op tv. Zijn boeken zijn al nauwelijks te pruimen, ook zijn films kunnen er wat van. Altijd hetzelfde recept met dezelfde clichées. Men neme een actueel onderwerp, men neme een slachtoffer, voeg daar een rechtbank aan toe..en voilà de nieuwe John Grisham is geboren. Je wil mijn theorie testen? Kijk vanavond dan maar een naar Runaway Jury (2003).

Johnny Depp en Antonio Banderas samen op het scherm?

In een interview met Robert Rodriguez, regisseur van Sin City, geeft hij aan dat zowel Johnny Depp als Antonio Banderas waarschijnlijk in Sin City 2 zullen acteren. "[Depp] was interested in doing the Jackie Boy character that Benicio [Del Toro] played [in the first one], but he was doing that movie 'Libertine' in Europe and it just kept getting pushed and delayed and went right through our shooting schedule. But there is a better role for him in ['Hell and Back']. I kept going, 'Gosh, Jackie Boy is a small part, he could be really good [as Wallace].' When he wasn't available, I thought maybe it was meant to be." Over Banderas: "When I showed him the first sample of the work, he went, 'Man I'll do anything in that. I'll be the hunchback. You have to bring me onboard, that looks amazing. [So we're] looking at the cast of characters and [looking] to see where he can fit." Ik kan niet wachten, ook al omdat Sin City 1 zo ontzettend vernieuwend was. Vanavond is Banderas in een andere, niet verkeerde film te zien.

Ashley Judd is here to save the world!

Ashley Judd is goed bezig. In het kielzog van andere acteurs als Ralph Fiennes en Richard Gere is ze bezig met een campagne ter bestrijding van AIDS. Een bekendheid die zich inzet voor het goede doel, ik mag het wel. Op dit moment is Judd in India voor de AIDS-campagne. Daar zal ze samen met Sushmita Sen, een Bollywood-grootheid, wie kent haar niet?, een documentaire gaan opnemen over India, een land waar 5,1 miljoen mensen AIDS hebben. Als je je afvraagt wie in hemelsnaam Ashley Judd is kun je vanavond je geheugen opfrissen door te kijken naar de prima thriller Kiss The Girls (1997).

The Glass House kun je links laten liggen.

The Glass House (2001). Dat klinkt nog als een thriller waar enige potentie in zit. Iemand in een glazen kooi, opgesloten, niet wetend waarnaartoe te gaan. Maar helaas. The Glass House doet niets waar je je op verheugd. Het is maar een saaie boel daar in dat huis van de familie Glass. En dan te bedenken dat deze film 30 miljoen dollar kostte om te maken.

Gene Hackman maakt extreme measures met daklozen.

Daklozen zijn een gewillig slachtoffer. Ze hebben, om verschillende redenen maar meestal is het toch echt de stank, geen vrienden en familie, en dus zal niemand ooit naar ze omkijken. Voor films worden ze dan ook regelmatig gebruikt als iets getest moet worden, iemand zijn agressie kwijt moet, of als een onverwachte wending in het verhaal gebracht moet worden. Voor een aanslag op een zwerver hoeven er namelijk geen consequenties in het script worden verwerkt, er zijn namelijk geen consequenties. Dat klinkt gemakkelijk, he, maar dat is het ook.

Changing Lanes toont ons de moraal van onze tijd.

Het uitgangspunt van Changing Lanes (2002) is dat een kleine gebeurtenis je hele leven op de kop kan zetten. Iets waarin iedereen zich kan herkennen aangezien je jezelf regelmatig de vraag stelt of je dat wel had moeten doen. In dit geval is de kleine gebeurtenis een auto-ongeluk met slechts blikschade. Een gevalletje voor de verzekering en het is afgehandeld, zou je op het eerste gezicht zeggen.

De maandagavond wordt interessant met Fight Club.

Mijn verzoeken lijken aanhoord. Danku, danku. Al weken, wat zeg ik maanden, pleit ik voor een maandagavond met films die het waard zijn om vertoond te worden. Vandaag is het eindelijk zover. Die Hard en Fight Club, veel gekker moet het niet worden op die druilerige maandagen. Fight Club (1999) bracht een hype teweeg, de film was fris, vernieuwend, maar een tikkeltje gewelddadig. De kritieken waren dan ook verdeeld.

Hannibal Lecter weet nog steeds over The Silence of the Lambs.

Dit jaar was het Oscarjaar van The Departed. In 1991 was The Silence of the Lambs de grote winnaar. Maar liefst vijf Oscars nam de thriller mee naar huis. Naast Beste Scenario, Beste Regisseur en Beste Film, namen beiden hoofdrolspelers, Jodie Foster en Anthony Hopkins, een gouden beeldje in ontvangst. Hopkins vestigde daarbij een record. Hij was de minste minuten in een film te zien om toch Beste Mannelijke hoofdrol te zijn, slechts achttien minuten acteren brachten Hopkins de Oscar.

Wat is realiteit en wat is nep? We zien het in eXistenZ.

In The Matrix (1999) werd de grens tussen fictie en realiteit besproken. Dezelfde tijd kwam eXistenZ (2000) uit, een film die totaal ondergesneeuwd werd door de special effects van The Matrix, maar die zich qua verhaal zeker kan meten met die film. In eXistenZ wordt de wereld van het gamen doorgevoerd naar de ´echte´ wereld. Wat is realiteit en wat is het spel? En is het belangrijk om dat te weten?