Salma Hayek opent aanval op de Bijbel.

Salma Hayek, actrice en zoals het er nu naar uitziet eveneens een groot denker, heeft het nooit zo gehad op de Bijbel. Ze haat de manier waarop het Heilige Boek vrouwen neerzet. Hoewel ze nog wel in God en Jezus Gristus gelooft, zal miss Hayek altijd grote problemen hebben met de Bijbel. Ze spreekt: ,,I don't like the way the Bible views women – this thing about the Virgin Mary conceiving a child without having sex – so if you conceive a child by having sex, there's a subliminal message that there's something dirty about it. And this is what makes us divine – I mean, the possibility of creating another life should remind women that we are creators, that we are made like God in our ability. There is nothing greater than to create another human being.'' Met die laatste feministische opmerking gaat ze iets te ver, maar goed, leuk dat ze wel een eigen mening heeft. Vanavond is Salma Hayek ook al in een goddelijke film te zien, namelijk Dogma (1999).

Dogma is d e vierde film van regisseur Kevin Smith, onder meer bekend van Clerks, Chasing Amy en Jay and Silent Bob Strike Back, maar persoonlijk ben ik er niet zo kapot van. Dogma is een middelmatige Hollywoodfilm, maar ik verwachtte van een talentvolle regisseur als Smith toch wel iets meer. De film is met momenten grappig, maar het verhaal blijft iets te groot voor me om me er iets bij voor te kunnen stellen. Twee gevallen engelen (gespeeld door de vrienden Matt Damon en Ben Affleck) hebben de kans om weer in genade aangenomen te worden om de rest van de eeuwigheid in de hemel door te kunnen brengen. Echter, God (Alanis Morissette) moet daar niets van hebben. Dit zou namelijk aantonen dat God feilbaar is, waardoor het hele fundament van het leven op aarde op het spel gezet zou worden.

Dogma is om 22:10 op Tien. 

Lees ook:De vrije val van Kevin Smith
Lees ook:De avond zit nog vol met filmverrassingen.
Lees ook:Latino-power in Desperado
Lees ook:Fiorentino is een moeilijke meid.
Lees ook:The Titty Twister is open From Dusk Till Dawn

10 reacties op “Salma Hayek opent aanval op de Bijbel.

  1. F. Janssen

    Het is een incarnatie waar hierover in de bijbel wordt geproken. Er was dus geen zaadje nodig, omdat Jezus er al van tevoren was (zie o.a. het boek Johannes hoofdstuk 1). Bovendien is God de uitvinder van sex en hoeft Salma Hayek daar niet gefrustreerd over te zijn.

      /   Beantwoorden  / 
  2. Milan

    Bovendien is het gewoon een slechte vertaling. Het hoort jong meisje te zijn, en dus niet maagd.
    Do some research.

      /   Beantwoorden  / 
  3. buitengewoon

    julias ceasar is jezus christus

      /   Beantwoorden  / 
  4. Geil hoertje

    He Janssen, ga jij eens ff fijn deaud!

      /   Beantwoorden  / 
  5. Gert-Jan

    Salma Hayek heeft de Bijbel niet goed gelezen: deze zegt nergens iets negatiefs over seksualiteit binnen het huwelijk, integendeel (zie bijvoorbeeld het Hooglied, of lees Spreuken 5:18 en vooral vers 19!). Wat de opmerking van Milan betreft over de vertaling van ‘maagd’/'meisje’: uit het tekstverband blijkt in ieder geval onmiskenbaar dat het meisje (!) Maria wel degelijk een maagd was toen ze bericht kreeg dat ze de moeder van Jezus Christus zou worden.

      /   Beantwoorden  / 
  6. Marcus Ampe

    Zoals de man naar het evenbeeld van God is geschapen is ook de vrouw volgens de gelijkenis van De Schepper.
    Deze is wel niet in een incarnatie naar de wereld gekomen. Wel heeft De Aleerhoogste (God, Alah, Jahweh, Jehovah) Zijn Zoon (Jezus, Yeshua) op wonderbaarlijke wijze in een maagd geplant.
    De goddelijke voorziening van een verlosser heeft niet in tehouden dat God seks zou verfoeien, integendeel heeft Hij dat ook in zijn goddelijk Plan voorzien. Hijzelf rade de mens aan verder te gaan en zich te vermenigvuldigen. De Bijbel is ook doorspekt met erotische verhalen en intieme momenten. Seks wordt echter niet als lustopject geportretteerd maar ls iets verheven waar wij juist mee moeten omspringen.

      /   Beantwoorden  / 
  7. Bah

    Ongelooflijk dat er nog mensen zijn die serieus leven volgens een boek wat honderden jaren na de geboorte van Jezus uit allerlei overleveringen en textfragmenten is samengesteld met een vooropgesteld doel. Vervolgens is dat verhaal honderden jaren met mes en zwaard bij mensen opgedrongen en als je er anders over dacht mocht je dood.

    Christenen die Moslims iets verwijten? Lijkt me niet op zijn plaats, het zijn beide bloeddorstige religies die met geweld mogen worden verdedigd volgens hun eigen aanhang.

    Bah!

      /   Beantwoorden  / 
  8. foetsie

    De bybel wat is dat voor een boekje?
    dit zyn verhaaltjes die een eigen leven zyn gaan leiden,en in de loop der eeuwen aan gepast en aangedikt zyn.De bybel word gebruikt om de mensen schrik aan te praten in verband met de dood.Dit boek is geweldige lectuur voor goed gelovigen.
    Salma heeft gelyk,dit boek is uit de tyd,in de vuilbak ermee.

      /   Beantwoorden  / 
  9. Mirjam

    Ik denk niet dat het bedoeld is om mensen schrik aan te praten in verband met de dood. Ik denk dat het een middel was om mensen onder controle te houden en te laten doen wat de kerk wilde. En je moet toegeven: ze zijn er goed in geslaagd. We trekken alles in het leven in twijfel, maar zodra er iemand de bijbel of God in twijfel trekt, is die persoon fout bezig. Waarom mogen we geen vraagtekens zetten bij de bijbel en de manier waarom mensen God zien? Ik hoop dat er meer bekende mensen hun mening geven over dit soort dingen. Het zet mensen toch aan het denken.

      /   Beantwoorden  / 
  10. foetsie

    Wat bezield de mensen om zo naièf en goed gelovig zo maar alles uit boeken en geschriften aan te nemen.
    We weten uit ervaring of we zouden moeten weten,dat schryvers het niet te nauw nemen met de waarheid.
    Fantasièn en fictie is hun leef wereld.
    Dus u kan zich voor stellen,wat die schryvers die in loop der eeuwen van de bybel en de koran gemaakt hebben.Dus alles met een korreltje nemen.En die boekjes myden.

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.